Friday, January 05, 2007

Oops I Did It Again! - Another Clueless Sotong Episodes

“What on earth was I thinking!” this was what I exclaimed in my head early this morning when I found out I managed to repeat the same ol' blunder again – for the 3rd time. Sigh… must be getting old.

What was I babbling about you say? Well it’s just that I found out a minute ago... I truly stand out from the crowd in my company’s yellow uniform for a change, when everybody else in the office are parading about in their own fashionable genre today.

It total flew out of my mind that today is a Friday. On Fridays we are allowed to wear whatever we fancy to work – of course, something with common sense… meaning suitable office wear. Jangan-lah mengada-gada sampai cleavage pun terkeluar macam itu Gong Li in ‘The Curse of the Golden Flower’ – not that I have any to show in the first place :P

This wasn’t the first time I did it. Although the last two times wasn’t exactly the same scenario. Right then, it was the wrong color uniform for the wrong day i.e. instead of wearing blue I wore yellow instead on a Wednesday (on Wednesday we are supposed to wear a different set of uniform which is blue in color instead of our usual banana yellow uniform). Yeah, I know, the color scheme sucks! Heck, even the design sucks too :(

I am feeling pretty awkward right now. Luckily, I can opt to lay off the yellow jacket which leaves only my flowery beige blouse plus the long side slit dark blue skirt – not as obvious this way. Whew!

Sigh… when would I ever get the hang of it (uniforms routines) – I wonder.



Gossips: I heard the next new batch of uniforms is going to be RED in color. It’s going to be implemented somewhere this year – I guess. Red, is it any better than yellow or blue??? Why can’t it be corporate dark blue or black – it’s more practical right. Geezz… the way people complicates things.

8 comments:

RyeUrn said...

a different colour for a different day.

wow! where DO you work? :P

Che-Cheh said...

Hmmm where do you work?
Rainbow office? :P
Are all the uniforms' pattern and cut the same? or it's different too?

Gina said...

I didn't even noticed till you told me. LOL.

Kleio da Muse said...

Ryeurn ~~ Good try but, I am not going to disclose my location here *blew raspberries* - Otherwise how am I supposed to blog anonymously.



Che-Cheh ~~ Another good try *tongue* - I work in a normal corporate office :D

Basically, there is just two colors ie. Yellow and Blue. Yellow is for Mon, Tue & Thurs and Blue is solely for Wednesday – Beats me, don’t know who’s brilliant idea this is. So damn confusing. The designs are quite similar actually – just some slight difference, that’s all. And they are both UGLY. Yuck!


Gina ~~ You another mangkuk one. Ahahahahaa… So blur.

stev said...

really dont understand the need for set uniforms in the workplace if there's no valid need for them...

Kleio said...

Stev ~~ Hahaha... quite a waste of money isn't it. Wait till you hear this - we have an assembly each month end - and we got to line up like kids and sing Negara-Ku and other national songs and baca ikrar too. How bout' that. LOL. I hated it. It's all just for show. And I thought I have managed to escape doing all that after my school days. Sigh...

RyeUrn said...

Kleio, you must be working in a bank or some government agency hahaha :)

Secrecy is good. Anonymity better!

Kleio the Muse said...

RyeUrn ~ All I could say is... wrong, I am not in either of it. Hahaha